Od bólu do upodmiotowienia: przemyślenie zdrowia psychicznego

0
168
Od bólu do upodmiotowienia: przemyślenie zdrowia psychicznego


Niedawno został zaproszony do współpracy z Samantha Foster, prezes organizacji non-financial gain, Rethink Mental Overall health Integrated.  Szukała zwolenników zdrowia psychicznego, aby pomóc jej w jej misji, aby zachęcić tych, którzy zmagają się emocjonalnie, aby o tym porozmawiać i dotrzeć po pomoc.  Samantha ma nadzieję, że wszyscy “przemyśleć” piętno związane z problemami zdrowia psychicznego. Na RethinkStigma.org można znaleźć wsparcie COVID-19, artykuły, narzędzia edukacyjne, takie jak h.e.a.r.t. system nauki społecznej i emocjonalnej dla szkół i więcej.

Z COVID-19, ludzie mają więcej niż kiedykolwiek, aby przetworzyć swój stres, strach, obawy i smutek wokół ciągłych strat i zmian w sposobie życia.  Smutek może ooze do depresji klinicznej, podobnie jak niepokój może przekształcić się w pełne zaburzenia lękowe dmuchane.  Nie ma nic zasadniczo “źle” z tobą, jeśli potrzebujesz pomocy.

Oto kilka słów od samej Samanthy w jej podróży:

“Przez całe życie doświadczałem problemów ze zdrowiem psychicznym w postaci mojego emocjonalnie obraźliwego wychowania, mojego wcześniej niezarządzanego zaburzenia osobowości pogranicza i moich wander z lękiem, depresją i myślami samobójczymi. W młodym wieku 12 byłem błędnie z dwubiegunowym, które doprowadziły do 10 lat jest przepisywany wiele leków o wysokiej dawce, które tylko się moje zdrowie psychiczne gorzej, nie wspominając o paraliżujące skutki uboczne. Walczyłem pod górę bez odpowiedniego leczenia, wsparcia i zrozumienia i w rezultacie byłem przerażająco blisko rzucenia tej bitwy wiele razy.

… Powiedziano mi, że moje problemy ze zdrowiem psychicznym są ciężarem i że jeśli powiem innym o tym, przez co przechodzim, będą mnie oceniać i odrzucać. Nawet teraz Czuję niepokój mówiąc otwarcie o tym, co przeszedłem, ale jestem gotów do zwalczania tego niepokoju, aby podzielić się moją historią z wami. Nie dzielę się swoją historią, ponieważ wyobrażam sobie siebie jako centralny punkt tej organizacji, ale dlatego, że piętno na zdrowiu psychicznym represjonuje i izoluje zbyt wiele osób (w tym ja). Dzielę się swoją historią jako sposób na triumf nad piętnem i rzucić światło na to, co zmotywowało mnie do znalezienia Rethink Mental Wellbeing Incorporated.

Moja podróż zdrowia psychicznego doprowadziła mnie do stworzenia Rethink Mental Health Incorporated po ważnym punkcie zwrotnym w moim życiu.

W wieku 22 lat w końcu otrzymałem prawidłową diagnozę, odtrułem się od leków, które mi niesłusznie przepisano, i dowiedziałem się o terapiach i praktykach życiowych, które mogły (i ostatecznie nie) poprawić moje samopoczucie psychiczne i jakość życia. Poszedłem z rock-bottom beznadziejność o nigdy nie jest “normalne” do poczucia inicjacji, która dała mi nadzieję i motywację byłem wcześniej brakowało do przejęcia mojego zdrowia psychicznego.

To upodmiotowienie jest to, co mam nadzieję, aby rozprzestrzenić się poprzez nasze inicjatywy edukacyjne i rzecznictwo w Rethink Mental Health Integrated. W rezultacie więcej osób może otwarcie mówić o tym, przez co przechodzą lub szukać profesjonalnej pomocy, której potrzebują, bez obawy przed stygmatyzacją, dyskryminacją lub molestowaniem. W rezultacie nasze społeczeństwo może zaakceptować, że nie jest Ok!”

W wywiadzie, Psychological Wellness Champions: “To jest w porządku, aby nie być w porządku”, z Samantha Foster, dla Medium.com, została zapytana o niektóre z jej osobistych strategii promowania jej dobrego samopoczucia.

  • Usuwam toksycznych ludzi z mojego życia i pracuję nad tworzeniem zdrowych, wspierających relacji z innymi. Dorastałem w współzależnej relacji z rodzicami, co nakłada na mnie wiele obciążeń emocjonalnych. Mogę łatwo wsunąć się w wzór, który chce zadowolić innych, nawet kosztem własnego szczęścia lub dobrego samopoczucia. Aby tego uniknąć, mam na uwadze równowagę i granice w moich związkach.
  • Pamiętam, że nie mogę kontrolować przyszłości i nie mogę zmienić przeszłości, mogę kontrolować siebie tylko tu i teraz. Łatwo jest stać się spożywane przez uszkodzoną przeszłość i obsesję na punkcie nadziei przyszłości. Kiedy tak się stanie, tracisz z oczu tu i teraz i możesz znaleźć się nieszczęśliwy, nawet gdy wszystko idzie dobrze. Przypominam sobie, aby być w tej chwili i doceniać małe rzeczy na co dzień.

Współczuję sobie. Samowspółczucie jest niezwykle trudne dla większości ludzi. Komfort, zrozumienie i wsparcie, które dajemy ukochanej osobie w trudnych czasach, przychodzi tak naturalnie, ale kiedy przechodzimy trudności, często stajemy się naszym najgorszym krytykiem. Ta negatywna samorozmowa tylko sprawia, że jesteśmy bardziej zdenerwowani i emocjonalnie złamani, podczas gdy praktykowanie współczującego siebie może nas wspierać od wewnątrz.

  • Pamiętam, że perspektywy są pod moją kontrolą i dlatego szczęście jest pod moją kontrolą. Kiedy postrzegamy doświadczenia jako black i biały, lub poprzez wąski pogląd, ograniczamy nasze zdolności, aby znaleźć dobro lub przewagę tych doświadczeń. Ograniczamy się do negatywności, a tym samym negatywnych reakcji emocjonalnych. Każde doświadczenie, nawet najbardziej niszczycielskie, może stać się szansą, jeśli postrzegasz je w 10 sposób.
  • Ćwiczę samoopiekę. Każdego dnia staram się robić coś miłego dla siebie. To może być tak małe, jak jedzenie przekąski lubię lub tak duże, jak traktowanie się na dzień spa! Dając sobie te radosne doświadczenia przypomina mi, że mogę przyczynić się do własnego szczęścia i zarządzania stresem.
  • Mówię o moich uczuciach, aby nie pozwolić im się butelkować. Choć czasami trudne, to jest bardzo ważne, aby pozwolić sobie zarówno wyraża i czuje swoje emocje. Emocje są naturalną, normalną częścią naszego codziennego życia. Kiedy popychamy nasze emocje i unikamy ich, nie usuwamy ich, tylko przedłużamy ich nieuniknione uwolnienie, co prawdopodobnie nastąpi niespodziewanie.

Jeśli potrzebujesz wsparcia, poszukaj go.  Nawet jeśli nie widzisz terapeuty w jego biurze, istnieją tysiące w całym kraju oferuje terapię on the internet lub opcje telefoniczne.

Czy chcesz wesprzeć misję Samanthy, aby odgniewać zdrowie psychiczne? Dowiedz się więcej o tym, jak być zwolennikiem Rethink Psychological Health and fitness Included

3