Osobista doskonałość

0
81
Maluch płacze

Jakiś czas temu czytałem 10 ciekawy kawałek na blogu Seth Godin na temat strategii malucha.

Mówi, że większość ludzi nie denerwuje się zbytnio tym, co mówi do nich 2-latek. To dlatego, że 2-latek jest tylko małym dzieckiem z niewielkim zrozumieniem świata, po prostu tworząc swoje pierwsze doświadczenia życiowe. 2-latek może powiedzieć coś śmiesznego, jak na przykład zwracanie uwagi na czyjeś niedociągnięcia lub robienie społecznych boo-boos (“Jesteś gruba, babcia”), i to jest w porządku, ponieważ nikt nie oczekuje, że takie małe dziecko będzie miało empatię lub zrozumie niuanse ludzkiego zachowania.

Oczywiście, wściekanie się na malucha nie zrobi ci nic dobrego. Po pierwsze, maluch będzie się przestraszył. Po drugie, poczujesz się jak idiota za to, że małe dziecko się boi. Po trzecie, maluch nie zrozumie zbyt wiele w sposobie, przynajmniej nie za kilka lat. Nie spodziewasz się, że maluch zrozumie złożone prawa ludzkiego zachowania i etykiety społecznej, z których wiele nie jest mówionych i uczy się w czasie.

Dlatego, gdy maluch nazywa młodą damę “ciocią” (która jest społeczną boo-boo w Singapurze jako “ciocia” wydaje się być zarezerwowana dla starszych kobiet w wieku 40 lat i powyżej), logiczne jest tylko uśmiech i fala. Dlatego, gdy maluch stomps nogi i nalega, że chce zabawki, nie tylko wyrwać go jesteś większą osobą i niech gra. Nie krzyczeć na dziecko, wpisz długie obalenia, aby udowodnić swój punkt widzenia, lub pogrążyć się w depresji na jakiś komentarz małe dziecko wykonane. To po prostu nonsens, jeśli to zrobisz.

I to samo z trollami i nieświadomymi krytykami. Są to ludzie, którzy niewrażliwie uwagi na temat swojej pracy i mówić, nie wiedząc lepiej. Są to ludzie, którzy dzwonią do sądu w oparciu o kilka sporadycznych kawałków, które widzą którzy twierdzą, że wiedzą wszystko którzy mają oczekiwania co do tego, co powinieneś zrobić, a czego nie powinieneś robić, gdy nie są nawet w posiadaniu twojej pracy którzy zastraszają swoje opinie i mówią bez empatii. Drwią, krytykują, oceniają, skarżą się i wysuwają żądania bez względu na twój czas. Ci ludzie różnią się od konstruktywnych krytyków, którzy dbają o to, co robisz, którzy są mocno zasiedli w twojej pracy i którzy cię wspierają, i którzy chcą, aby ci się udało.

Zamiast reagować defensywnie lub bić się nad rzeczami, które mówią negatywni ludzie, dlaczego nie traktować ich jak małych dzieci? Po pierwsze, nie zrozumieją, nawet jeśli spróbujesz je zrozumieć za pomocą długich odpowiedzi. Po drugie, nie dbają wystarczająco, aby zrozumieć, a przynajmniej większość nie. W większości przypadków ci ludzie tak naprawdę nie dbają o ciebie ani o to, co masz do powiedzenia. Zazwyczaj po prostu czują się pozbawieni / nieszczęśliwi w tym momencie, mają pewne negatywności do wydawania, i zdecydował się rozładować, że na ciebie w tym momencie.

Web jest cudem, ponieważ pozwolił nam odnaleźć się nawzajem w tym morzu ludzi. Ale ma również swoją negatywną stronę, ponieważ dał równy głos ludziom, którzy mogą być bardzo opakowane w nienawiści, dumy i gniewu, i zdecydować się na wykorzystanie tej mocy, aby uwolnić nienawiść na innych ludzi, w tym na każdej stronie internetowej, artykuł, wideo, i delegowania, że niejasno nie lubią, kiedy mogą po prostu skupić się na pozytywnych rzeczy i przejdź dalej.

Dlatego net jest tak “hałaśliwy” w dzisiejszych czasach z tak wieloma negatywnymi komentarzami i tak dużą krytyką. Nie dlatego, że świat jest miejscem negatywnym lub że jest wielu negatywnych ludzi. To tylko, że negatywni ludzie są Głośniej I bardziej proaktywne o byciu wysłuchanym, dlatego wydają się być wszędzie. Na przykład, uruchamiam publiczną stronę internetową, gdzie ktoś, kto właśnie odwiedził witrynę przez kilka minut i jest niezadowolony z jednej małej drobiazgi, z którą nikt inny nie ma problemu, może mieć problem z polowaniem na przycisk kontaktu i wysłać zły e-mail obrażający mnie osobiście (prawdziwa historia). Z drugiej strony, ludzie, którzy doceniają i mogą niejasno skorzystali z niektórych materiałów, mogą nie uznać za konieczne, aby podzielić się swoimi opiniami lub pozytywnymi korzyściami, ponieważ zakładają, że to norma lub nie dbają o to wystarczająco. To sprawia, że te pierwsze wydają się znacznie bardziej obecne niż te drugie, kiedy może to mieć miejsce w stosunku 1:999,999.

Ale negatywni ludzie nie są wszędzie są po prostu głośniejsi i lepsi w słyszeniu. Sposób, w jaki na nie reagujesz, może określić, czy dostaną jeszcze więcej uwagi. Jeśli zdecydujesz się odpowiedzieć ze złością, niech drenażu emocji, lub dać im więcej czasu antenowego niż powinny, jesteś w sposób przyczyniając się do tego poziomu hałasu. Z drugiej strony, jeśli po prostu traktować je jako małe dzieci, zdajesz sobie sprawę, że nie ma nic się denerwować lub reagować na to, bo to tylko ich jest who są, vs. ich próbuje cię osobiście.

Oczywiście, gdy jest punkt do pończynić, stań w obronie siebie. Ale w przeważającej części, traktować ich zachowanie, jak byś malucha. Po prostu kiwnij głową, uśmiechnij się, a potem odejdź.

Zdjęcie: Płacz malucha

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak przestać być flustrującym dla partnera
Następny artykułRomantyczne gesty
Damian
Mam na imię Damian i od zawsze interesuję się psychologią. Jako 28 latek potrafię rozpoznać ludzkie potrzeby oraz problemy. Moje hobby to żeglarstwo lecz bardziej interesuje mnie psychologia i człowiek.